Az észak-londoni származású Redders 2013-ban robbant be az AYO!-val, melyhez a súlyos alapokat azóta is hű társa, Sam Binga készítette. Az elmúlt három évben kettejük együttműködéséből olyan további remekművek születtek, mint a Lef Dem, a Tek Nuh Chat, vagy a Binga debütáló albumáról ismerős Believe, Badman Skin és Pound 4 Pound. A sok éve Bristolban élő Redders mindezek mellett DJ Madd és Hyroglifics egy-egy zenéjén is vendégszerepelt. A néhány hete érkezett folytatásban pedig élete első önálló EP-jével jelentkezett, ami logikus folytatása a meredeken felfele ívelő karriernek
Első blikkre úgy tűnhet, hogy a kiforrott tehetséggel és karakteres orgánummal rendelkező Redders a semmiből bukkant fel és lopta be magát sokak szívébe az AYO!-val. A valóságban természetesen számos történés előzte meg a fent említett slágereket. Emberünket a kezdetek óta körülvette camdeni szülőházában a reggae, a soundsystem kultúra és a kalózrádiók adásai. Később olyan műfajok ejtették rabul, mint a garage, house, rave és természetesen a drum and bass. 2005-ös költözése idején váltott a partiarc szerepről előadóra, ami meglehetősen jó ötletnek bizonyult, hiszen rövidesen Clipz/Redlight zenéken vendégszerepelt, és olyan DJ-k szettjei mellé szövegelt, mint Interface vagy Mensah (NYTA). Mielőtt egymásra találtak volna Sam Bingával, Redders még egy öt tagból álló MC-bandába, a Central Spillzbe is beszállt, akik például ilyen drum and bass, vagy ilyen dubstep zenékkel torpedózták a népet.
A piros 12”-es korongon (és digitális formátumban is) kapható Redders EP nem rejt túl sok újdonságot a korábbiakhoz képest, de ez nem baj. A hat trekkből álló anyag rendkívül összeszedett, a zenék egyáltalán nem egymás másolatai, és maga Redders is képes annyira változatosan osztani a rímeket, hogy nem válik egy percre sem unalmassá. Sőt, olykor az énekléssel is megpróbálkozik, ami cseppet sem hangzik rosszul. Lehet, hogy egy új Stamina MC születését halljuk éppen? Nem kizárt, pláne a júliusi Rinse.Fm műsorban hallottak alapján. A Sam Binga, Hyroglifics, Moresounds, Gorgon Sound, Ruffhouse és Clarity által adott alapok közös nevezője a felezett tempó, de ezen belül külön irányokba (r’n’b, dub, dancehall, grime) húz mindegyikük. Az EP két fénypontja egyértelműen a 96 In One és a Dem Onez. Előbbihez a Gorgon Sound (avagy Kahn és Neek) adott egy olyan danchehall és grime hatásokkal tűzdelt alapot, amitől tuti, hogy meggyullad a tánctér, utóbbi pedig annyira szexire sikerült, mint bármelyik amcsi r’n’b zene a ’90-es évekből.
A megjelenés digitálisan kapható verziójában elérhető az összes szám instrumentális változata is, aminek biztosan örülni fog az is, aki nem rajong az MC-kért. Átugrani a zenék szövegelős verzióit viszont nagy hiba lenne, hiszen itt egyértelműen a legígéretesebb „újonccal” van dolgunk, ez az EP pedig tökéletesen megmutatja, mennyi mindenre képes mikrofonjával Redders.