Az Upbeats albumának harmadik fejezetével összeállt a hosszanjátszó, vagyis a De-Evolution immáron teljes egészében elérhető a Vision logója alatt. A 16 trekket tartalmazó LP utolsó etapja március 3-án érkezett meg a legtöbb digitális felületre, az utolsó rész hat zenével teszi teljessé az új-zélandi duó ötödik (!) albumát.
Bármennyire is tetszik az új De-Evolution, nem tudok szó nélkül elmenni az Upbeats tavalyi produkciói mellett. 2016 legbénább szerzeményei közt nálam előkelő helyen szerepel a DOOM és igazából a Dungeon-től sem voltam elájulva. Ami a De-Evolution első részét megmenti, az a Dr. Kink és az Ivy Lab-bal közös Pharaoh, mindkettő zseniális a maga nemében, (az Elevator pedig leginkább töltelékzúzda, semmi több). A második felhozatal is leginkább csak a közepes szintet hozta: a Joyrider elég harapós, hogy megidézze a régi jó Upbeats-szellemet, a Say Go pedig Mara TK vokáljával igazi gyöngyszem (a többi pedig bőven a felejthető kategória).
A harmadik fejezet már érezhetően visszavett a végzet orgonájának folyamatos nyúzásából, és az óvodás dallamokat is működőképes, felnőtt grúvokra cserélte, míg a kísérletező kedv megmaradt. A keményebb vonalat a debütáló albumra készülő Agressor Bunx-szal közös Cauldron (ami ingyenesen vihető) és a címadó De-Evolution képviseli, miközben a reszelés mellett a monumentális intróval operáló Veiled és a kiválóan megkomponált neuró-halfstep Prism is teljesen rendben van. A sablonoktól való elrugaszkodást és a zeneiséget az A Place For You illetve a Streetlight képviseli, mindkettő egy-egy hangokkal megírt lírai költeményre emlékeztet.
Joggal mondhatjuk tehát, hogy a Vision 27. kiadványa adja a De-Evolution LP gerincét, és minden túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a három epizód közül bőven ez a legerősebb. Upbeats-fanoknak természetesen kötelező, kevésbé fanoknak pedig erősen ajánlott, legalább egy hallgatás erejéig.