Már-már közhelyesnek tűnő, de örömteli és megingathatatlan tény, hogy a drum & bass az elmúlt 1-2 évben ismét rendkívül aktív. Sokszínű, egyedi producerek tűnnek fel, akik kitartásuknak, szerénységüknek és nyitottságuknak köszönhetően hosszabb távon biztosíthatják, hogy a stílus újabb aranykorát élhesse. Ennek egyik letéteményese az a Phil Tangent lehet, akinek 2010-ben napvilágot látott első megjelenését rögtön a nagy múltú, Marcus Intalex vezette Soul:R gondozta.
Debütáló single-jének története minden fiatal zenész álma lehetne. DJ Bailey 2009-ben folyamatosan gyűjtötte a feltörekvő producerek zenéit, felajánlva a szerzőknek, hogy – a BBC 1Xtrában és partikon játszva őket – segít hírnevet (közvetett módon tehát megjelenési lehetőséget) szerezni. Phil Tangent a Billie’s Smile-t dobta be Bailey virtuális postaládájába, Bailey-nek pedig annyira megtetszett a szám, hogy nem sokkal később továbbította Intalexnek. Pár héttel később a Soul:R főnök vissza is jelzett: kiadná! A zene nagynevű DJ-k (pl. Klute, Lenzman, Random Movement) playlist-jeinek törzsvendége volt, rövid idő alatt eljuttatta tehát Phil Tangent hírét a közönséghez is. Nézzük, miből építkezik az angol procuder!
Zenei fejlődését és széles látókörét szülei lemezgyűjteményének tulajdonítja. Apa és anya soul és motown-rajongó volt, így a kis Phil gyermekkora ezen stílusok, illetve a reggae és világzenei műfajok hatása alatt telt. A lemezjátszón rendszeresen pörögtek Marvin Gaye, Curtis Mayfield, Diana Ross, Gladys Knight és Isaac Hayes dalai, emberünk tudata pedig folyamatosan tágult. Komoly gyermekkori élménye volt minden buszos utazás az iskolába, amikor a korabeli Sony Walkmanben hallható zene hívó szava és a jármű szinte egybeolvadva szippantotta magába a kissrácot. Az első drum & bass élmények a 90-es évek közepén, az LTJ Bukem-féle Logical Progression mixek hallgatása közben érték (ezek fülelése közben ébredt rá, hogy zenei motivációit a d’n’b-ben összegezni tudja). Első produceri szárnypróbálgatása akkor történt amikor szüleitől egy karácsonyra a Music 2000 nevű szoftvert kérte. Ennek nyomogatásával, a Playstation előtt töltötte azt a bizonyos karácsonyt. Kezdetben hip-hoppal próbálkozott, aztán 2007-ben áttért a drum and bass-re, ám ekkor még nem igazán vette komolyan a zenélést. Fordulatot a 2009-es év hozott, amikor kilépett a munkahelyéről és elhatározta, hogy idejét a stúdiózásnak szenteli. Azt mondja, a fiatalon hallgatott soul, house és trance nagy hatással van rá (amelyet az értő fül észre is vehet). Saját zenéire a muzikalitás és a lélek a legjellemzőbb kifejezés, a likvidtől a táncos rollerig sok minden benne van, és több mint valószínű, hogy alkalmanként bele-belenyúl a szülők lemezgyűjteményébe egy-egy hangmintáért.
Szenvedélye a DJ-zés. 15 éves korában house-zal kezdett, egy évtizeddel később pedig élete álma teljesült, amikor a legendás, londoni Fabric klubban játszhatott. Drum & bass DJ-ként számos helyen megfordult már, ezek közül a Sunandbass fesztivál Soul:ution és Samurai estjeire emlékszik vissza legszívesebben.
Azt mondja, a drum and bass egy nagy közösség, amelyben mindenki a zene szeretete miatt vesz részt. Nagyon örül neki, hogy a stílus folyamatosan fejlődik és a DJ szettekbe sokféle hangzást bele lehet tenni. A feltörekvő kollégák közül elsőként Pennygiles nevé említi, akit egyszerűen csak sample man-nek nevez. Örül neki, hogy a d’n’b ennyire sokszínű, szerinte a stílus igazi olvasztótégelye a különféle műfajoknak.
Phil Tangent neve eddig a Soul:R mellett a Samurai Red Seal, a Rubik, a Santorin, a Phuzion Digital és az IM:LTD kiadóknál tűnt fel, nemrég jelent meg egy single-je a Commercial Suicide címkéjével, hamarosan pedig egy Eastcolors remixszel rukkol elő a Demand-nél. Figyeljünk oda erre a producerre, mert az idei év egyik kiemelkedő zenészét köszönthetjük személyében!