A magyar drum & bass a kora kétezres évekbeli kezdetek óta világszínvonalúvá nőtte ki magát. Zenészeink a legnevesebb címkéknél jelennek meg, nagynevű külföldiekkel működnek együtt, gyarapodnak a szólóalbumok, az európai és világkörüli turnék, sőt, született több magyar kiadó is. Szerencsére erős az utánpótlásunk, közülük most Giocatort és Dot-ot állítjuk rivaldafénybe.
A tinédzserkorát Sárospatakon töltő Giocator a technón keresztül mélyült el az elektronikus zenében. 2005-ben költözött Debrecenbe, ekkor folyt bele igazán a drum & bass-be, első lemezeit 2007-ben vette. Közel áll hozzá az új-zélandi vonal a The Upbeatsszel és Dose-zal, manapság pedig a halfstep/tribal/dub vonal darabjait is kiemelt figyelemmel követi. Ezen zenék a tánctéren nem igazán állják meg helyüket, ezért is örömteli, hogy télen ismét elindul a sub.hu netrádiója, ahol ezeket a zenéket részesítik majd előnyben társával, Rag-gel. Ami Giocatort, mint DJ-t illeti, meglehetősen sokszínű a kép. Szereti a dupla dropokat, de fontosnak tartja, hogy egy szettnek íve legyen. Közel áll hozzá úgy a neuro/techy és a minimalista hangzás, mint a likvid, de ha a hangulat úgy hozza, akkor szívesen játssza a RAM és Viper-féle diszkót is. Igyekszik tehát kerülni a unalmas producer DJ titulust.
Producerként sem süthető rá a monotonitás bélyege, hiszen a halfsteptől a neurofunkig és a folyékony dolgokig sok minden kikerült műhelyéből. A legközelebb a visszafogott rollerek állnak szívéhez. Ahogy ő fogalmaz: „Próbálok a neuro és a deep minimal sound között járni, és próbálom minden zenémbe becsempészni a funkot. A kulcsszó talán a funk nálam”. Diszkográfiája terebélyes, kiemelendőek a több producer esetében ugródeszkának bizonyult (például hazánkfia, Zero Method nevével fémjelzett) Trust In Music-nál és Fall Out-nál megjelent zenéi. Ami pedig a jövőt illeti: november elején érkezik egy single Maztek kiadójánál, a Subculture-nél, három trekket pedig az egyre ismertebb IM:Ltd foglalt le. Giocator zenéit szívesen remixelik, a Blunt Traumát például az Incident értelmezte újra, a Sirocco Sinistarr remixe pedig nemsokára napvilágot lát az USA-beli Peer Pressure-ön.
A DJ-zés és zenélés mellett Giocator július óta a Black Seeds kiadót igazgatja, keresi a feltörekvő tehetségeket (a következő megjelenés például az egyre ismertebb Andy Pain & Z Connection párostól lesz).
Dot kb. egy évtizeddel ezelőtt folyt bele a drum & bass-be, nem sokkal később már DJ-zett, majd többekkel együtt belekeveredett az Egerbeats nevű szervezőcsapatba, melyet a mai napig működtetnek.
Motivációit sok stílusból gyűjti, a korai nyitott, zenegyűjtő szemlélete most is érződik, kicsit kevésbé aktívan, de a mai napig sok zenét hallgat, tájékozódik: „Van pár nehezebb elektronikával foglalkozó alak, akire nagyon felnézek, emellett gyakorlatilag mindenki a példaképem, aki abban a bizonyos századeleji drum & bass-ben nagy név volt.”
Dot sem szorítja magát skatulyába, hiszen amint mondja: „Sokféle dologba belekezdtem már, igazából a téma választja sokszor azt is, hogy milyen lesz a hangzásvilága a trekknek. Ami számomra lényeges, hogy meglegyen a lazasága, egyensúlya, és legfőképpen az a bizonyos mélysége a zenének.”
Emberünk novemberben digitális single-lel jelentkezik (rajta az Evidence és a Morocco című zenékkel) annál az Eternia Musicnál, amelyet többet között a June Miller, vagy Sam KDC neve is fémjelez.