Albumok, albumok, albumok… Ez lehetne állandó mottója heti-kétheti hírrovatunknak. A mostani csokor sem mond ellent a szlogennek, de a nagylemezek beharangozása mellett olvashattok még Break stúdiózási szokásairól, az új DLR EP-ről és a múlt heti csörtéről Jimmy Edgar és DBridge között. Füleseket felhelyezni, hangfalakat bekapcsolni, sok hallgatnivaló következik!
- Kapható a Technimatic album, amelyet a Shogun Audio gondoz. A Desire Paths című LP-t sokan várták, ami nem meglepő, hiszen a beharangozó single-megjelenések (mint a Like A Memory és a Night Vision) nagyon finomra sikeredtek. A CD-n, dupla vinilen és digitálisan elérhető anyag a páros első szólólemeze, mely méltó módon foglalja össze az általuk képviselt hangzást.
- A likvidrajongók örülhetnek július végének, hiszen Utah Jazz is szólóalbummal örvendezteti meg a nagyérdeműt. A producer negyedik hosszúja a Portfolio LP, melyet a BCee vezette Spearhead kiadó gondoz. A visszafogott darabok kedvelőinek bizonyára sok kellemes percet okoz majd az anyag hallgatása, kifejezetten könnyed, dallamos, ötletes zenék kaptak helyet rajta, amelyek összhatása egy kis múltba tekintést is enged.
- Megjelent a Hospital katalógusának következő darabja, mely Logistics Polyphony című albuma. Az utóbbi időben testvérével, Nu:Tone-nal dolgozott együtt a producer, munkájuk eredménye a tavalyi What I’ve Always Waited For albumban csúcsosodott ki. Logistics szólóban 2012 – a Fear Not megjelenése – óta nem hallatott magáról, így éppen időben érkezett az újabb nagylemez. A koronggal egy kicsit visszanyúlt a karrierje kezdetén jellemző hangzáshoz, melyet 2014-es hangulatba csomagolva tálal. Több kollabot is hallhatunk az anyagon, közöttük olyanokat, amelyet fiatal tehetségekkel (Hugh Hardie-val és Madukkal) készített, és olyanokat is, amelyekbe nagy nevű veteránok segítettek be (mint Sonic vagy Nu:Tone, természetesen).
- Az egyébként sem hatásvadász zenéiről ismert kiadó, a Samurai Music még kísérletezőbb alcímkéje, a Horo is LP-vel rukkolt elő. A Horo Vision címre keresztelt válogatásnak semmi köze a “klasszikus” drum and bass-hez, sőt, talán semmilyenhez. Halfstep, ambient, experimentál, ipari beütés, lassú négynegyed és még ezer dolog jellemzi az anyagot, melyen olyan nevek működnek közre, mint Clarity, Sam KDC, Overlook vagy Tokyo Prose. Kell hozzá egy tudatállapot, de erősen ajánlott korong! A Samurai-jal kapcsolatos hír, hogy elindult a kiadó új online shopja is, ahol természetesen kapható a nemrég kiadott Tokyo Prose szóló LP is.
- Your Mind címmel önálló EP-vel jelentkezik a Metalheadznél DLR. Na jó, nem teljesen önállóval, hiszen Mako besegített két trekkbe, az egyikben pedig Rider Shafique orgánuma is hallható. A táncoslábúak és a hallgatást előnyben részesítők is megkapják a maguk adagját, csakúgy, mint a “szabályos” dnb-ritmust és széttörtebb dobokat kedvelők.
- A múlt hét netes összeszólalkozása Jimmy Edgar és DBridge nevéhez fűződik. A detroiti zenész ugyanis egy erősen dehonesztáló mondattal illette Twitterén a drum and basst, a kijelentésre volt Bad Company-tag, napjainkban az Exit kiadót vezető dBridge pedig Tumblr oldalán replikázott. A választ azoknak is ajánljuk, akik szerint a dnb még mindig halott.
- Kétségtelenül érdekes bepillantást nyerni kedvenc producereink munkájába. Hatványozottan igaz ez azokra a producerekre, akiktől folyamatosan minőségi rilízeket kapunk. A Break és a Symmetry nevével fémjelzett, nem túl régen megjelent sample-csomag okán a KMag vallatta egy picit az említett producert arról, hogy hogyan is dolgozik. A technikai oldalon mozgóknak igen érdekes olvasmány!