A november végén rendezett Metalheadz születésnapi bulin az Ulterior Motive egyik fele, Greg sokak számára emlékezetes szettet játszott, érintve a drum&bass számos sarkát. Lelkesedése a szett végeztével sem hagyott alább, hiszen Dom & Roland mellől hiába próbáltuk elrángatni néhány kérdés erejéig… inkább a zenére koncentrált, amiért nem tudjuk hibáztatni. Végül a party után néhány nappal sikerült összehoznunk az interjút, íme!
Ha jól tudom, az Ulterior Motive másik fele, James tavaly járt nálunk, te viszont először léptél fel Budapesten. Hogy érezted magad?
A buli nagyon jó volt, nagyon tetszett a helyszín, az emberek pedig tele voltak energiával. Tök jó, ha néha elkalandozhat az ember a mélyebb zenék felé, és a közönség ezt értékeli is.
Beszéljünk egy picit az Ulterior Motive-hangzásról, amely főként a high-tech basszusokról ismert. Honnan merítetek ehhez inspirációt?
Az inspiráció mindenfelől érkezik. Mikor leülünk zenét írni, gyakorlatilag csak aszerint haladunk, ahogy kedvünk tartja.
Manapság temérdek eszköz áll a producerek rendelkezésére, viszont úgy tudom, hogy saját készítésű felszereléssel is dolgoztok. Milyen indíttatásból kezd valaki saját eszközök fejlesztésébe?
Ez James területe, ő a mérnök, így megvan az ehhez szükséges tudása. Mar épített egy voice boxot és egy analóg kompresszort is.
A dél-angliai Bournemouth-ből érkeztek, amely nem éppen a klubéletről, inkább a tengerpartjáról és az üdülési lehetőségeiről híres. A producerek közül sokan inkább Londonba költöznek, hogy így könnyebben együtt tudjanak dolgozni másokkal. Az, hogy ti mégis Bournemouth-ben éltek, miben befolyásolja a produceri munkátokat?
Igen, mi Londontól viszonylag távol vagyunk, ennek pedig egyaránt megvannak az előnyei és hátrányai is. Az például elég hasznos, hogy mindentől függetlenül, zavartalanul foglalkozhatunk a zenével. Mindemellett viszont a repterektől való nagy távolság nem könnyíti meg a dolgunkat, utazni például nem egy leányálom…
Nemrég jelent meg a The Fourth Wall című albumotok, amely a drum & bass különféle stílusaira épít. A You Must See mély és dallamos, a Keep it Moving dzsungel-orientált, míg a Meyhem Laurennel és Brothermannel készített Chapters-ön egyértelműen érezni lehet a hip-hop nyomait. A zenei paletta tehát eklektikus, mégis mindegyik trekken felfedezhető az a jellegzetes Ulterior Motive-hangzás. Milyen az, amikor a drum & bass-től távolabbi területekre eveztek?
Már van más jellegű megjelenésünk, a The Elephant Tune, amely 140 bpm-es tempón készült, és 2012-ben látott napvilágot a Right Here flipside-jaként a Metalheadzen. Egy másik 140-es trekk, a Tien pedig egy Tempa válogatáson jött ki.
Ettől függetlenül szeretnénk az Ulterior Motive nevet a drum & bass-nek fenntartani, hiszen sokak számára zavaró lehet, ha egy előadó stílusokon belül össze-vissza váltogat. Arról nem is beszélve, hogy a Metalheadz a drum & basst képviseli.
Mire számíthatunk az LP után?
Jelenleg egy csomó remixen és 2015-ös Ulterior Motive zenéken dolgozunk.
A d’n’b, ahogy ma ismerjük, nagyjából 20 éve jelen van, eközben az elektronikus tánczenén belül műfajok jönnek-mennek, a dubstepnek mondhatni meg vannak számolva a napjai. A drum and bass viszont szerencsére egyre erősödik, de mindenképpen töretlen népszerűségnek örvend. Mit gondolsz, ez minek köszönhető?
A drum & bass egy kultúra, amely folyamatosan változik és külső stílusokból merítkezik. Ez az, ami miatt folyamatosan friss és érdekes tud maradni.
Mit gondolsz a “kereskedelmi” d&b-ről? Milyen érzés, mikor egy boltban a popzene és a drum and bass fúziója szólal meg?
Egy idő után elkerülhetetlen, hogy minden stílusnak kifejlődjön a kereskedelmi oldala. Ez nem meglepő, hiszen mindenki sikeres akar lenni. Az viszont, hogy mi történik az undergrounddal, és hogy mi kerül a slágerlistákra, két teljesen más történet.
Van még valami, amit szívesen megosztanál az olvasókkal?
Nagyon szeretjük Budapestet!