A november végén rendezett Metalheadz születésnapi bulin az Ulterior Motive egyik fele, Greg sokak számára emlékezetes szettet játszott, érintve a drum&bass számos sarkát. Lelkesedése a szett végeztével sem hagyott alább, hiszen Dom & Roland mellől hiába próbáltuk elrángatni néhány kérdés erejéig… inkább a zenére koncentrált, amiért nem tudjuk hibáztatni. Végül a party után néhány nappal sikerült összehoznunk az interjút, íme!

ulteriormotive

Ha jól tudom, az Ulterior Motive másik fele, James tavaly járt nálunk, te viszont először léptél fel Budapesten. Hogy érezted magad?

A buli nagyon jó volt, nagyon tetszett a helyszín, az emberek pedig tele voltak energiával. Tök jó, ha néha elkalandozhat az ember a mélyebb zenék felé, és a közönség ezt értékeli is.

Beszéljünk egy picit az Ulterior Motive-hangzásról, amely főként a high-tech basszusokról ismert. Honnan merítetek ehhez inspirációt?

Az inspiráció mindenfelől érkezik. Mikor leülünk zenét írni, gyakorlatilag csak aszerint haladunk, ahogy kedvünk tartja.

Manapság temérdek eszköz áll a producerek rendelkezésére, viszont úgy tudom, hogy saját készítésű felszereléssel is dolgoztok. Milyen indíttatásból kezd valaki saját eszközök fejlesztésébe?

Ez James területe, ő a mérnök, így megvan az ehhez szükséges tudása. Mar épített egy voice boxot és egy analóg kompresszort is.

A dél-angliai Bournemouth-ből érkeztek, amely nem éppen a klubéletről, inkább a tengerpartjáról és az üdülési lehetőségeiről híres. A producerek közül sokan inkább Londonba költöznek, hogy így könnyebben együtt tudjanak dolgozni másokkal. Az, hogy ti mégis Bournemouth-ben éltek, miben befolyásolja a produceri munkátokat?

Igen, mi Londontól viszonylag távol vagyunk, ennek pedig egyaránt megvannak az előnyei és hátrányai is. Az például elég hasznos, hogy mindentől függetlenül, zavartalanul foglalkozhatunk a zenével. Mindemellett viszont a repterektől való nagy távolság nem könnyíti meg a dolgunkat, utazni például nem egy leányálom…

Nemrég jelent meg a The Fourth Wall című albumotok, amely a drum & bass különféle stílusaira épít. A You Must See mély és dallamos, a Keep it Moving dzsungel-orientált, míg a Meyhem Laurennel és Brothermannel készített Chapters-ön egyértelműen érezni lehet a hip-hop nyomait. A zenei paletta tehát eklektikus, mégis mindegyik trekken felfedezhető az a jellegzetes Ulterior Motive-hangzás. Milyen az, amikor a drum & bass-től távolabbi területekre eveztek?

Már van más jellegű megjelenésünk, a The Elephant Tune, amely 140 bpm-es tempón készült, és 2012-ben látott napvilágot a Right Here flipside-jaként a Metalheadzen. Egy másik 140-es trekk, a Tien pedig egy Tempa válogatáson jött ki.

Ettől függetlenül szeretnénk az Ulterior Motive nevet a drum & bass-nek fenntartani, hiszen sokak számára zavaró lehet, ha egy előadó stílusokon belül össze-vissza váltogat. Arról nem is beszélve, hogy a Metalheadz a drum & basst képviseli.

Mire számíthatunk az LP után?

Jelenleg egy csomó remixen és 2015-ös Ulterior Motive zenéken dolgozunk.

A d’n’b, ahogy ma ismerjük, nagyjából 20 éve jelen van, eközben az elektronikus tánczenén belül műfajok jönnek-mennek, a dubstepnek mondhatni meg vannak számolva a napjai. A drum and bass viszont szerencsére egyre erősödik, de mindenképpen töretlen népszerűségnek örvend. Mit gondolsz, ez minek köszönhető?

A drum & bass egy kultúra, amely folyamatosan változik és külső stílusokból merítkezik. Ez az, ami miatt folyamatosan friss és érdekes tud maradni.

Mit gondolsz a “kereskedelmi” d&b-ről? Milyen érzés, mikor egy boltban a popzene és a drum and bass fúziója szólal meg?

Egy idő után elkerülhetetlen, hogy minden stílusnak kifejlődjön a kereskedelmi oldala. Ez nem meglepő, hiszen mindenki sikeres akar lenni. Az viszont, hogy mi történik az undergrounddal, és hogy mi kerül a slágerlistákra, két teljesen más történet.

Van még valami, amit szívesen megosztanál az olvasókkal?

Nagyon szeretjük Budapestet!

Share.

About Author

Leave A Reply