exit9-nfrA feltörekvő magyarokat bemutató sorozatunk első része csak a kezdete volt annak a remélhetőleg sokáig tartó szériának, amelyet most a második epizóddal folytatunk. Hazánkban sorra bukkannak fel a tehetségek, akik esélyesek arra, hogy “nagy öregjeink” mellett méltán képviseljék országunk drum & bass zenéjét. Ezúttal is két ilyen fiatalemberrel, Exit 9-nal és NFR-rel ismerkedünk meg.

Ha a 22 éves Exit 9 földrajzi helyzetét nézzük, akkor bizakodhatunk, hiszen csakúgy, mint a .SU “család” tagjai (Chris, Flack, ib),  ő is a vizek városából, Tatáról származik. 2006-ban hip-hoppal kezdte a zeneírást,  drum & bass-re 2007-ben váltott. Inspiráló producereiként a Bad Company-t, az Ed Rush & Optical párost, Zero T-t és Calibre-t említi. Ahogy ő fogalmaz, leginkább a mély és gonosz hangzású zenéket részesíti előnyben. Első komolyabb – a 2011-es év egyik legemlékezetesebb zenéjében, a Crackerben is körzeműködő Noellel készült – 12″-es megjelenése a többek között a Bazilt, a Gerra & Stone duót és Overlook-ot is foglalkoztató Aligment Records címkéjével került polcokra.

4ff

Noel neve többször is felmerül, amikor Exit 9 release-ekről van szó, ugyanis a magyar és az orosz producer előszeretettel dolgozik együtt – olyannyira, hogy készülőben van egy 12 trekkes LP is, melynek részletei egyelőre a titkok homályába vesznek. Ha már kollabokról esett szó, mindenképpen szóba kell hozni Payne-t is. Exit 9 vele is sokat zenél együtt, bár Armed névre hallgató közös projektjük egyelőre szünetel. Emberünk zenéi számos jó nevű DJ szettjében köszönnek vissza, elég, ha csak a Spinline vagy az Amoss nevét említjük. Ami pedig a jövőbeli megjelenéseket illeti, érdemes figyelni a Structured Music és az IM:Ltd híreit.


NFR
a 2000-es évek elején került a drum & bass hatása alá egy Palotai mix meghallgatása után. Nem meglepő, hogy elkezdett kutatni a stíluson belül. Ed Rush & Optical, az EZ Rollers, a Bad Company, Calibre, a Total Science és a korabeli Hospital sound mellett a magyar szcéna (SKC, Chris.SU, az akkor még többtagú Mindscape) is felkeltette figyelmét. Egyenes út vezetett a lemezvásárláshoz és a mixelés elkezdéséhez. A zeneírás kezdetei is ekkorra tehetőek, bár a lényegi munka indulását a 2007-es évre tehetjük (amely egy új, használható számítógép vásárlásának idejével esik egybe).

nfr2

NFR filozófiája, hogy mindenki csinálja azt, amit igazán szeret. Emberünk neve a Tactile-féle Super System remixének köszönhetően lett szélesebb körben ismert, de újraértelmezte például Falkon Infideljét is. Mint Exit 9, ő is szívesen dolgozik együtt másokkal – várható is egy megjelenése például Payne-nel -, de szóló munkáira is figyelni kell majd a Tactile Vinyl és az IPC hasábjain sokszor szóba hozott Im:Ltd táján. NFR Eger és Miskolc közönségét, Exit 9-t, Payne-t, Longmant, a Spinline-t, I.N.C.-t, az Incidentet és Secont említi respektáltjaiként, de ez a sor nyilván tetszőleges hosszúságúra lenne nyújtható.

Ami pedig a cikk végére, kvázi csattanóként maradt, az a két érintett közös zenéje, a mély hangzású, lélekmelengető Refuse to Lose, mely április elsején a DBR UK új kiadója, a Structured Music jóvoltából lesz kapható.

Share.

About Author

Leave A Reply