Raw-Soul egy hónappal ezelőtti laza, nyárias uk garage mixe után maradunk még a középtempónál, viszont vadabb vizekre evezünk Bergi segítségével. A Monkey6 csapat alapembere ezúttal a bass music, grime és sötétebb garage aktuális történéseiről számol be 50 perces IPC Mixén keresztül, emellett rövid interjúnkban mesél a pár hét múlva esedékes Bass Campről, buliszervezésről, a VIVA TV hatásáról és Budapest első grime bulijáról is!
Letöltés / Download: IPC Mix .75 – Bergi
Paleman – Yrs Ago
Lamont – Titanic
Sully – Vamp
Mosca – Cedar Wood State (Volt Mix)
SAIDWHO – Overkill
Billy Kenny – I Luh U
Special Request – Amnesia
DJ Naughty – Unstoppable
Taiki Nulight – XX
Pelikann – Jupiter
Mind Of A Dragon – Truth
Nervous Horizon, TSVI & Lorenzo BITW feat. Nico Lindsay – Storm
Sven Lochenhoer – Get Down To This
Sirmo – Drop The Bass
Hybrid Theory – The Edge
DUBZTA – Brain Freeze (Creep N00m remix)
Desperado – Big man (featuring Big Zuu, Sickman & P Money)
Korábbi IPC mixerünkhöz, Sirmohoz hasonlóan te is pécsi gyökerekkel rendelkezel. Hogyan kattantál rá a zenére ott dél-nyugaton és mik voltak számodra a sorsfordító zenei élmények a kezdetekben?
Általános iskola vége felé kezdtem elektronikus zenéket hallgatni, főleg a német VIVA TV-n akkoriban futó Berlin House című műsor segítségével. Péntek éjjelente felvettem VHS-re az adást, aztán szombaton átmásoltam magnókazettára a jobb zenéket… Itt egy kis archív válogatás annak az időszaknak az adásaiból.
Középiskola elején lett egy elektronikuszenei rádióműsorom egy helyi szabad rádióban (Publikum Rádió, később GFM), ahol akkoriban egy nagyon aktív kreatív közösség munkálkodott. Sok máig emlékezetes bulit szervezett ez a kis holdudvar és szinte mindegyik sorsfordító zenei élmény volt akkoriban számomra (Tv Torony, Dante, Remeterét bulik, stb.)
2008-ban indítottál bulisorozatot Monkey6 néven, amiről talán nem túlzás azt állítani, hogy elég nagy utat tett meg a tánczenén belül. A breaktől kezdve a bass music-on és house-on keresztül a garage-ig sokféle műfajt érintettetek már. Milyen korszakokra tudnád felosztani a Monkey6 eddigi működését és mik voltak a legkedvesebb emlékek az eddigi korszakokból?
Igazából zenei korszakokra nem nagyon tudnám felosztani, mert a kezdetektől a koncepció része a zenei eklektika. Talán az egyedüli skatulya, amibe beférünk, az a középtempó. Ehhez azért nagyjából ragaszkodni szoktunk. A legnagyobb változás, ami alapján ketté lehetne osztani az eddigi működésünk, amikor az egyik alapító tagunk, Bánhalmi Erik kiköltözött Los Angelesbe, és nagyjából ezzel egy időben beszállt Sirmo mint állandó tag. Ekkor azért érezhetően erősödött a garázs- és basszusvonal, ami a mai napig kitart. Szerencsére az egész eddigi nyolcéves működésünkből vannak bőven emlékezetes bulijaink, egyenletesen elosztva az időskálán (nevet).
A megszámlálhatatlanul sok külföldi DJ közül, akit eddig vendégül látott a Monkey6, kik azok, akiket annyira megkedveltél, hogy akár minden héten elhívnál újra Budapestre?
Paleman és Dappa. Mindketten szenzációs dj-k és emberek, valamint az ő zenéjükre még én is táncolok (ritkán szoktam).
Ideig legdurvább zenei projekted egyértelműen az orfűi Bass Camp, amivel úgy néz ki, hogy rengeteg basszusközpontú zenéért rajongó ember szívében sikerül némi űrt betöltened, betöltenetek. Részleteznéd a fesztivál koncepcióját, célját és felhozatalát?
Legelőször is szeretném leszögezni, hogy nem “projektem”, hanem “projektünk”. Három jó barátommal szervezzük közösen. Legelőször Petya (avagy Horváth Péter, aki többek között tíz éven keresztül szervezte Pécs mellett a Rét-Tér bulikat) szólt nekem, hogy lenne lehetőségünk a Fishing On Orfű fesztiválnak is helyet adó Panoráma Campingben bulit szervezni. Rövid mérlegelés után csatlakoztam is. Utána vele és kedvesével, Katával elkezdtük felmérni, hogy mennyi munkával is fog ez járni. Ekkor vált számomra világossá, hogy ide minimum még egy ember kell, aki fesztiválok és szervezés terén tudja, mit csinál. Így jött képbe Bobby (Fülöp Adrián) aki az Instant programszervezője, valamint tizeniksz éve dolgozunk együtt vele különböző helyeken, például az A38 Hajón.
A koncepció először az volt, hogy ápoljuk a Pécsett elég nagy múlttal rendelkező Remeterét hagyományait, de mivel itt az elejétől belépős fesztivált kezdtünk szervezni, ezért rekordidő alatt duplázódott az eredetileg tervezett két színpad négyre. Szerettük volna felvállalni az általunk kedvelt basszus alapú zenei stílusok minél szélesebb palettáját. Nagyjából egy hónapja vált esett le nekünk, miután megnyitottuk a Facebook-eseményt, hogy mennyi embernek hiányzik egy ilyen dolog… Rengetegen keresnek meg azóta napi szinten vadidegenek, hogy köszönetet mondjanak, vagy a támogatásukról biztosítsanak, ami egyrészről fantasztikus érzés, másrészről pedig óriási teher, aminek szeretnénk megfelelni.
Célunk egy olyan rendezvény létrehozása, ami hosszú távon is fenntartható, és ami akár a magyar basszuszenei szcéna egy újabb bázisa lehet. A felhozatal kapcsán büszkén mondhatom, hogy szerintem kihoztuk a maximumot abból, amit az első évi szerény büdzsénk engedett. Ez csakis úgy sikerülhetett, hogy kivétel nélkül minden fellépőnk vállalta, hogy kisebb-nagyobb áldozatot hoz a közös cél érdekében (például kaviár helyett zsíros kenyér, ilyesmik (nevet)), amiért mindegyiküknek hálával tartozunk! Így sikerült egy zeneileg szerintem tényleg hiánypótló fesztiválprogramot összerakni, amit remélem a közönség is legalább annyi fog élvezni, mint mi. Pár név, akiket személyesen várok és szeretnék meghallgatni: Dappa, Commix, Moresounds Live, Luxx Familiar és Sirmo.
Legújabb (?) kattanásod a grime, ami itthon még a UK garage-nél is elhanyagoltabb stílus. Tartanál egy gyorstalpalót azoknak, akik nincsenek képben a műfaj múltjával és aktuális történéseivel? MC-k, producerek, kiadók tekintetében kiket és miért érdemes követni?
Igazából a grime nem új kattanás, mert régen is hallgattam Virus Syndicate-et, Wiley-et, stb., viszont az tény, hogy régebben nem játszottam ilyen zenéket, csak az utóbbi 1-2 évben, amióta reneszánszát éli a stílus. Ez egyértelműen Skeptának és holdudvarának, a BBK-nak köszönhető (Boy Better Know), de azért nem csak rájuk érdemes figyelni. Pár név a youtube keresésekhez: JME, Jammz, Levelz, Big Zuu, Section Boys, Riko Dan, The Bug, Bossman Birdie és Meiridan Dan.
Nemrég összehoztad az első egész estés grime bulit is itthon, hogy sikerült?
A bulit a Telep felett egy szuper kis ruhaboltot (JUDAS) üzemeltető Farkas Dórával hoztuk össze, és persze köszönet Ba10-nak a szuper dj szettért! Igazság szerint én arra számítottam, hogy a szokásos kocsmázó arcokon kívül lesz még nagyjából tíz ember, aki lejön zenét hallgatni. Ehhez képest megjelent jó pár meglepetés mc, lezajlott az első itthoni grime mc battle, valamint többször majdnem rám borult a dj pult, akkora ugrálás lett a vége.
Sokan tudják, hogy évek óta az A38 gárdáját is erősíted – hogy érzed magad nap, mint nap az ország egyik, ha nem a legjobb szórakozóhelyén? Néha lehet tőled hallani, olvasni sztorikat furábbnál furább szituációkról, amiket a betelefonálóknak és helyszíni érdeklődőknek köszönhetsz. Melyik volt az eddigiek közül a legszürreálisabb beszélgetés?
Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy a kezdetektől, több mint 13 éve a Hajó legénységének tagja lehetek, rengeteget tanultam itt az évek során és egyértelműen ez a második otthonom. Az ott töltött idő alapján pedig az első (nevet).
A fura sztoris kérdésre nem tudok, nem merek példát írni, mert eddig amikor ilyet tettem, olyankor mindig nagyon rövid időn belül rátett az élet még egy lapáttal (nevet). Viszont az utóbbi időben már akkorára nőtt azon ismerőseim száma, akik könyvet szeretnének látni ezekből a posztokból, hogy év végére tervezek csinálni belőle egyfajta válogatást. Azon még nem volt időm gondolkodni, hogy nyomtatott vagy digitális lesz-e a formátum, de valami lesz, az biztos!
Nagy rajongója vagy a barcelonai Sónar fesztiválnak, amit néhány hete idén is megjártál. Milyen élményekkel tértél haza?
Ismét nem csalódtam, és annyi szenzációs fellépőt volt szerencsém hallani, amit itthon sajnos egy év alatt sem. Szerencsére van pár olyan szervező itthon is, aki azon dolgozik, hogy csökkenjen a lemaradásunk, de még hosszú az út sajnos. Szeretném azt hinni, hogy én is közéjük tartozom, de ezt azt hiszem nem nekem kell eldönteni. Mindenesetre, akik számomra emlékezetesek voltak idén: Four Tet, Dawn Of Midi, Skepta, Storzmy, Section Boys, DJ EZ, Kerri Chandler, és a sort még lehetne folytatni.
Gyanítom tele vagy tervekkel a jövőt illetően. Mire számíthatunk tőled bulik és DJ-zés terén? Úgy tudom, a zeneírás is egyre komolyabb szerepet kap az életedben.
Általam szervezett bulik terén most egyelőre nem nagyon tudok a Bass Camp utáni dolgokról beszélni, annyi időmet felemészti a fesztivál szervezése. Fellépések terén a héten a szombati Pool & Beer-t emelném ki, valamint az azt követő Monkey6 Garage Takeover bulinkat a Pontoon nevű Duna parti szórakozóhelyen.
Zeneírással csak kb. 3 éve kezdtem foglalkozni és bőven tanulófázisban járok még szerintem. Van pár saját, valamint Sirmoval közös zeném/zenénk függőben, amit szeretnék befejezni a következő pár hónapban.
Mesélj kicsit az IPC-nek készült mixedről! Elég vadra sikeredett.
Próbáltam az általam izgalmasnak tartott basszuszenéket összeszedni az utóbbi pár hónapból. Főleg Bass Music, Garage és Grime vonalon mozog a szelekció.