Yannah Valdevit neve talán még nem cseng ismerősen a fiatal, tehetséges énekesnők sorában, ám a szeptember 10-én kiadott albuma jó eséllyel javítani fog a helyzeten. A nagyobb hírverés nélkül megjelent Equilibrium produceri tevékenységeit – a hölgy mellett – ugyanis az angol garage, 2-step és bass music egyik megkerülhetetlen figurája, Zed Bias végezte! Az évek óta baráti kapcsolatot tartó Yannah és Zed Bias közös munkájának gyümölcse egy igazán lélekkel teli, sziruposságtól mentes, másodpercről-másodpercre átgondolt, ugyanakkor könnyed anyag. Az éretlenségnek semmi jele, hiszen a manchesteri producer lassan már tizenöt éve ontja magából a hibátlan klubzenéket, és Zágrábból származó társa is komoly zenei előképzettséggel rendelkezik.

Yannah a gyerekkori zeneiskolázás után tinédzser éveiben a jazz felé fordult és hatalmas lelkesedéssel vetette magát bele a műfajba, melynek szabadosságát sikeresen ültette az angolos basszusközpontú alapokra. Énekesi pályája a földalatti projektektől kezdve a horvát nemzeti tv-ben sugárzott nagyzenekaros fellépésekig vezettek. A hölgy következő lépése az Eddy Meets Yannah formáció életre keltése volt, melynek másik fele az az Eddy Ramich, aki legalább annyira legendás alak Horvátországban, mint nálunk Palotai, és a mai napig kiváló ízléssel szelektál sokféle műfajból. Kettejük könnyen fogyasztható house-os munkája a kétezres évek közepén felkeltette többek közt Gilles Peterson és a Compost label érdeklődését is.

Ugyanekkor hozta össze a sors Yannah-t Zed Bias-szal, aki azóta is mentoraként segíti, mivel az énekesnő elhatározta, hogy zenei szabadságát nem csak a mikrofon mögött, hanem a zenék készítésében is meg akarja élni. Szorgalmának mértékét jól jelzi az, hogy a producerkedés mellett eltöltött Japánban egy évet nyelvtanulás céljából. A tanulmányútról hazaérve, élményeitől felvillanyozva született meg a Tru Thoughts által gondozott Equilibrium, ami az NME szerint olyan elegáns, mintha Katy B feladta volna a bulizást egy jó bor és egy gondosan válogatott sajttál kedvéért.

Találó a párhuzam, hiszen Katy tavalyi albumához hasonlóan itt is megtalálhatóak a broken beat, house, garage és dubstep elemek, ám Yannah a hangos buliztatás helyett csendesen magával ragad és utaztat inkább. Érdemes kiemelt figyelmet szentelni a korábban már kislemezként is megjelent Pick Flowers-re, aminek hallatán Yannah lélekemelő hangja azonnal fülbemászik.

Share.

About Author

Leave A Reply