Nemrég külön cikkben számoltunk be Eastcolors első szerzői albumáról, ejtettünk szót a Biostacis LP-ről is, és nem mentünk el szó nélkül a debreceni válogatás mellett sem, azonban ezeken kívül is születtek említésre méltó nagylemezek a múlt hónapban. Nézzük, hogy sikerült a The Prototypes, Lynx, a Brains, Breakage és a Bachelors of Science hosszúja!
The Prototypes – City of Gold (Viper)
A brightoni páros 2014 óta a Viper exkluzív producerduója, nem volt kérdéses, hogy első szólóalbumuk is Futurebound címkéjén jön ki. Jómagam azt szeretem bennük, hogy trekkjeikben megfelelően adagolják a stadionízt a drum and bass szélesebb spektrumához, így zenéjük nem megy át öncélú lagziba. A címadó zenével meg is találtuk az LP másik Pale Blue Dotját, aztán van itt raggás falrobbantás, hölgyvokálos diszkógömb-bűvölés, kvázi-négynegyed butulás, fogyasztható, garage-szerű rádióbarátság Donae’o hangjával, és még sok egyéb, amit bárkinek szívesen ajánlok, aki szeretne szórakoztató zenével eltölteni egy órát.
Brains – Stand Firm (Beats Hotel)
A Brains negyedik albuma nem igazán különbözik a korábbiaktól: húzós alapok, jellegzetes Columbo-vokálok, fesztiválhangulat. Van itt mindenféle lépés: 2-step, halfstep, dubstep, és akad egy kis breakbeat is. A közreműködők névsorában a magyarok – MC Zeek, a Halott Pénz és Papp Szabi – mellett MC Dynamite is feltűnik.
Lynx – I Am Lynx (Hospital)
A Soul:r és a Detail után egy harmadik kiadónál, a kórházasnál jelentkezett albummal Lynx. A játékos-fantáziadús dnb-ről ismert producer harmadik albuma rögtön az egyik legerősebb darabbal, a MasterX-szel készült Circlesszel indul, és a szint a továbbiakban sem esik. Hallhatunk pulzáló kollabot Intalexszel, pattogós rollert, glitchy hip-hopot, harmonikus likvidet is, szóval a repertoár széles. A kreatívabb (de korántsem öncélú) drum and bass kedvelőinek igazi csemege, a többieknek pedig egy kis lecke arról, hogy milyen sokszínű is a stílus.
Breakage – When The Night Comes (Digital SoundBoy)
Azt nem mondom, hogy popos lett az új Breakage-album, mert arról csak álmodni lehet, hogy egyszer ilyen zenékre használjuk majd a pop jelzőt, de az tény, hogy sokkal szélesebb körnek szól, mint a Foundation. Nekem a lemez legerősebb darabja a single-ként is megjelent Treading Water (legyen mégoly egyszerű is) és a Natty. Alapvetően kellemes, könnyed anyag, de azért rákeveredtek olyan ultimate wtf-trekkek is, mint a To Be Around You (amely Breakage-től szúnyogcsípésként hat, bár lehet, csak én nem vagyok elég nyitott – de az is lehet, hogy nem a Foundationhöz kellene hasonlítanom ezt az LP-t).
Bachelors of Science – The Space Between (CODE)
2010 óta leledzett viszonylagos passzív állapotban a san franciscói páros, de jól tette, hogy a minőséget nem áldozta fel a mennyiség oltárán. A türelem és a stúdiózás eredménye ez a jó kis album, amely dallamosságával és sokszínűségével üdítőital a hangmérnök-dnb tequilái mellé. Egyebek mellett kapunk klasszik soundot, hölgy- és úrvokált, egy kis rasztahangulatot, vidám és melankolikus atmoszférát, szóval unalomra a legkevésbé sem kell számítani.