VA – Future Sound of Debrecen (Sub Label)

0

A debreceni sub.hu többéves áldozatos munkájának egyik mérföldkövéhez érkezett. A Future Sound of Debrecen az új alapítású Sub Label első megjelenése is egyben, amely a jövőben a Sub-csapat, valamint a Debrecenhez kötődő előadók munkáinak platformja kíván lenni. Stílusbeli megkötések nincsenek, minőségi trekkek viszont vannak, avagy nézzük, mit is tartogat számunkra a FSOD!

FSOD artwork_629

A lejátszási listát végigpörgetve rögtön világossá válik számunkra, hogy a sub.hu eklektikus zenei profiljához méltóan a Future Sound of Debrecen is rendkívül (és „trendkívül”) sokszínű, az ambienttől kezdve a drum and bass-en és a dubstepen át egészen a füstös jazz-hop-ig minden megtalálható rajta.

Kiváló kezdés, garantált elszállás Forgotten Dreams Lullaby For a Sleepy Fawn-ja, amely Áfra János Sodrás című versének felhasználásával teszi kozmikus léptékűvé a trekket. NFR-től a megszokott stílusától eltérően most egy groovy okostechno érkezik Rarity címmel, míg az IPC-szerkesztőségben is aktív Rag Anansija már a kísérletező rasta-dubstep mintapéldánya is lehetne.

Rastacsko reggae-mintákkal átitatott wooble-dubstepje (Freddy’s Nightmare) a Rémálom az Elm utcában éneklő kisgyerekeit hívja segítségül, Giocator pedig a világvége-hangulatot árasztó Chantfighttal döngöl a földbe. Az újonc Mitoklin a lemezek pörgetésén túlmutató produceri oldalát csillogtatja meg a Blue is Looking For Pink című bassline-halfstepjében, ami szomorkás, mégis felemelő is egyben.

Komor atmoszféra, kísérletező elektronika, lüktető dobok Pearl Project kezei alól az Electric Sunlight-ban, jazzy hangulat mellé kimért strófák tshabee és a 2hzkzt jóvoltából a Kihűlt Forróság alatt, élénken pattogó szintik és oldschool hangulat Zion’s Fiction The Jason Taverner Show-jából, vérbeli funk (Dry Humping) Giocator High Heel & Low Peeks alteregójától.

A lezáráshoz érkezik Hana mozgalmas és színes trip-hop költeménye Bridge Between Me and the Freedom címmel, valamint Kisszántó eklektikus, stílushatárokon abszolút átívelő Aesthetics of High Fidelity-je, hogy teljes képet kapjunk a cívisváros elektronikus hangzásának összetettségéről.

Tény, hogy mérföldkő ez a Sub, és általában Debrecen elektronikus zenei életében, de hogy mit is jelent a helyi illetőségű producereknek a FSOD, azt a szereplők mondják el egy-egy gondolat erejéig:

  • Zion’s Fiction: „Nagyon büszke vagyok, hogy rajta lehetek ezen a kiadványon!”
  • Forgotten Dreams: “Legfőképp örömöt jelent, plusz szintet léptünk. Új skill: kiadó.”
  • Kisszántó: „Azért örülök ennek a kiadványnak, mert a gondozása során (már a gyűjtés alatt is) kialakult egy olyan párbeszéd a debreceni fiatalok között, mely mentén megismerhettük egymást. Pedig együtt járunk buliba, együtt sörözünk. És most egy helyen, egy platformon alkothattunk.”
  • Rag: „Pénzt és hírnevet, természetesen! : D”
  • Rastacsko: “Első megjelenésem… Mindenképp szerettem volna hazai pályán kezdeni.”
  • Mitoklin: “Én Debrecenben találtam meg azt a csapatot/közeget, amelyet kerestem, illetve amelyre vágytam, mind magánszemélyként, mind szakmailag. Hálás vagyok, hogy a részévé váltam.”
  • NFR: „Megtisztelő, hogy én is kivehettem a részem a FSOD-ből, ráadásul egy tőlem kevésbé megszokott stílusú trekkel!”
  • tshabee: “Örülök, hogy a debreceni réten nyíló virágokból összegyűlt egy színes csokor, melyből az egyik szálat képviselhetem többedmagammal!”
  • 2hzkzt: „Köszönjük a lehetőséget, hogy közreműködhettünk ezen a válogatáson sok más környékbeli, hasonló beállítottságú emberrel. Reméljük, ez a FSOD valami jó kis dolognak a kezdete!”

A válogatásalbum május elsején jelent meg, az artwork kyl munkája, a mastert Seres Adrián (ASW) készítette, mindez pedig ingyenesen tölthető a sub.hu Bandcamp-jéről, amiért külön big up jár a csapatnak. Szép munka, srácok!

Share.

About Author

Leave A Reply