Savage – 30 LP (villáminterjú)

0

Régóta képviseli a drum&bass sötét oldalát és a hardcore számos alfaját Savage, nem csak hazánkban, hanem például a szomszédban, a szlovákiai Therapy Sessions partik szervezőjeként is. A DJ-zés mellett 2015-ben fontos szerepet kapott életében a nemzetközi sikereket is elérő Vakondok doku-sorozat harmadik része, és nem utolsó sorban 16-számos, digitálisan, CD-n és bakeliten is kapható  albuma, a ’30’, melyet az idén tízéves Black Hoe Recordings gondoz. A december közepén megjelent LP kapcsán készült villáminterjúból kiderül, hogy a szamuráj-külsejű producer miként keltette életre az albumot, kik a ’30’ közreműködői és hogy mi okozta a ’Fake Promoters Gonna Die’ című track születését.

savage30_2

Mire számítson az, aki nem találkozott még a december közepén megjelent albumoddal? Saját zenék és kollaborációk gyűjteményét, vagy egy koncepció-LP-t rejt a ’30’? Ha az utóbbiról van szó, mi a története?

Megpróbáltam szétválasztani az általam manapság preferált stílusokat, ha nem is nagyon precízen, de legalább csokrokba szedve, ezért ez az anyag főleg crossbreed, tört zenékkel van tele, méghozzá 175-180 BPM környékén. Kicsapongunk persze a hardcore kick-ek felé is bőven, de a neuro, hardcore és az uptempo elképzeléseim máshol kapnak majd helyet. Van az albumon szlovák barátoknak címzett muzsika, sok éve ex barátnőnek megígért számcím, külföldön partyba igyekvéskor kifogyott gázolaj az autópályán, majd a headliner cimbivel tolt autó ihlette zene, valamint youtube-on acsarkodó amerikai bedroom producer szövegével (aki ismert zenét akart kiadni a sajátjaként, de érdekes módon nem sikerült neki és ennek hangot adott) beütő drop. Szóval a legkülönbözőbb fura pillanatok az életemből, szerelem, szex, gyengédség, bél, core, őrület. Na és persze a cím, csecse-becse, 30 éves lettem én, meglepetés e költemény? Gondoltam, itt és most van az ideje összehozni valamit. Az albummal egyszerre azonos címmel egy kis füzet is megjelent a sok éves facebook-os ámokfutásom legjobb 4-500 pillanatával.

Rengeteg a közreműködő az LP-n, mesélj róluk és arról, hogy miképp ment velük a közös zenélés!

Nagyon sok barátság alakult ki a Savage Tales buliszervezéssel és dj-zéssel töltött évek alatt, ami persze nem azt jelenti, hogy csak most kezdődött közös munka a srácokkal az album kapcsán, hiszen már nem egy, nem két közös zene jelent meg az albumon szereplőkkel korábban is. Többségükkel léptünk már fel együtt bulikon, néhány arccal viszont még sajnos nem találkozhattunk élőben. A közös zenék összerakása is változó, Nagato-val például akkor csináltuk a Damned-et, amikor itt zenélt a bulimon Pozsonyban és Budapesten, volt olyan is, akivel csak elkezdtük közösen egy buli másnapján, de végül külön fejeztük be, általában, tudod, az internet a barátod, részletek küldözgetése, brainstorming, mindig hozzátesz valaki. Vannak olyan zenék is az albumon, amiket teljes egészében én hoztam össze és a közreműködő kipofozta néhány hangocskával. Jó móka ez, imádom, szabad vagy.

Az album melyik számára / számaira vagy legbüszkébb, és miért?

Nehéz kérdés, hiszen mindegyik egy történetet mesél el az életemből vagy valami közös poént hoz elő azokkal, akikkel készítettem, de ha zeneileg nézem, például az Apocalypse Mathizm-nak köszönhetően megelőzte a korát. Régebben készült zene, viszont iszonyat király és izgalmas variációk vannak benne és nagyon jól szól. Aztán talán a The Orisai, bár az alapanyag nagyobb része tőlem származik, Sinister Souls-ék egy igazi 90-es évek rave dallamot is tettek rá, végig szalad az egész, szett kezdésre is király és kombókban is jól működik. Vagy a Cert, imádom a dobokat és az intróját!

savage30

Merüljünk el a technikai részletekben is: milyen szoftverekkel / hardverekkel készültek a zenék és mennyi időbe telt összeállítani a végleges anyagot? Tervezed esetleg a ’30’-at élőben is előadni?

Ableton párti vagyok és Mac-en készültek ezek a zenék, de kipróbáltam több más DAW-ot is korábban, na meg, elég sok cimbi FL-el nyomja, akikkel közösen dolgoztunk. Drága mentorom André, akivel sokféle vasat próbálgattunk és exportáltunk át hangokat zenékbe, a kedvencem a Machine Drum volt, de a Fantom Roland GT-10-ét is lenyúltam, meg hát a sok vst. 2 db 6-os KRK-t használok egy egyszerű 2/2 külső hangkártyával, van még egy midi controller, meg egy trigger finger, ja nem, az Numek-nél van : D Nagy szeretettel használok általam felvett hangokat, főleg fémes csattogásokat. Izgalmas módja a mintavételezésnek, de vicces is, amikor a kollégák néznek rám hülyén, hogy minek ugrálok a debreceni Főnix csarnok egyik kábelfektető fém fedelén a telefonommal. : ) Szóval ilyesmi. Élőben? Úgy érted valamiféle live szett? Nem gondoltam még rá, alapvetően DJ voltam mindig is, de jó ötletet adtál!

Ha valaki nagy hangrendszeren szeretné hallani az albumod számait, hol és mikor hallhat téged játszani a közeljövőben? Az album-projekt után mi lesz a következő lépés idén a zenei életedben?

A novemberi pozsonyi Therapy-nkon, a Let it Roll Winter SK-n és a komárnói albumbemutatón is szépen szerepeltek a zenék, a közönség is bírta. Producer haverkák rakosgatják bulikon, már bejárták szerencsére Európa klubjait mostanra a zenéim. A közeljövőben tervben van néhány külföldi túra is erre kihegyezve. Itthon? Nem nagyon van rá igény.

Most költözöm, ahol a studio cuccot is össze akarom szúrni minél hamarabb, azután folytatódhat a zene-bona. Az idei év termékeny lesz, több EP is alakul, egy uptempo hardcore pakk is készen áll, 2016-ban is megy tovább a sátán diszkó.

A ’Fake Promoters Gonna Die’ track címe egészen beszédes – elárulod, hogy milyen sztori(k) szolgált(ak) inspirációként ehhez a számhoz?

A zene és partik népszerűsödésével, na meg a technika fejlődésével egyre több kezdő gondolja úgy, hogy nulla tudással, de megvásárolható elegendő minőségű technikával már zenét írhat, dj-zhet vagy épp bulit szervezhet. Ebben az esetben a fiatal és/vagy felelőtlen partyszervezők jutottak eszembe a zene készítésekor, ugyanis az egyik, az albumon is szereplő csapatot egyszer ottfelejtették a reptéren és az egész ottlétüket a repülőn és a váróteremben kellett tölteniük a party helyett. Mit gondolhatott a szervező? Mi vitte rá erre? Érdemelt egy megemlékezést. : )

A teljes albumot itt streamelheted:

 

Share.

About Author

Leave A Reply