impulsecreator
zenei magazin
:: drum & bass
:: breaks, dubstep
:: hip hop, electronica
impulsecreator.hu




Cikk
Loxy és Ink - valahol összeakadtunk
Loxy + InkLoxy és Ink külön - külön járt már nálunk. A Vigadóban együttes erővel robbantottak ki dzsungelháborút maratoni szettjükkel. Az álmos hangú Loxyt és Inket a buli másnapjan faggattam.
Mikor kezdtetek el djzni?
Loxy: Legelőször 1991-ben, egy haverom buliján játszottam. Ő egy kalózadón vezetett műsort, és gyakran szervezett illegális partikat lepusztult gyárépületekben.
Ink: Én pedig 1992-ben kezdtem.

Mikor kaptátok az első dubplate-eket?
Loxy: 1993 környéken. Elmentem megvágatni a kész számomat a MusicHouse-ba ahol összeakadtam Trace-szel és Brian G-vel. Ők küldözgettek nekem egy párat.
Ink: Miután megjelent az első számom. Egy régi haverommal csináltunk zenéket, lementünk a Music House-ba megvágatni. Ott ismerkedtunk meg a legtöbb emberrel, mert szinte mindenki lent lógott.

InkTi ketten hol találkoztatok?
Loxy: Az egyik kalóz rádióadónál.
Ink: Valahol összeakadtunk. (nevet)

Sok rádióadó van kint?
Loxy: Drumandbass már nincs annyi, mint régen volt. De maradt egy pár túlélő.

Különbözik-e ha együtt játszotok?
Loxy:Különbözik a stílusunk, ezért is más az ha együtt játszunk. Természetesen kihat az egyéniségünk egymásra.

Először dj-ztetek, aztán kezdtetek el saját számokat is készíteni, mi inspirált erre?
Loxy: Sok olyan ember inspirált, mint Doc Scott, Ltj Bukem, Goldie. Azt akartam csinálni amit ők csináltak. Szerettem volna látni, hogy milyen a tömeg reakciója a saját zenéimre.
Ink: Leginkább a djzés. Hallgatod a számokat miközben játszod, és egy nap azt gondolod, hogy "én is akarok ilyen zenét csinálni" aztán csak csinálod, és ez tényleg a dj-zésből ered.

Tartogat-e még újat a studió számotokra?
Loxy: Természetesen. Semmit sem ismerek még 100%-osan, mindig tanulok valamit. Sokat kísérletezek, rengeteg új ötletet próbálok ki.

Játszotok valamilyen hangszeren?
Loxy: Egy pár éve tanultam gitározni, de abbahagytam mert meguntam.
Ink: Csak billentyűsökön.

LoxyMelyik saját szám a kedvencetek?
Loxy: uhm...(elgondolkozik)
Ink: Hehe, látni, hogy sokat csinált.
Loxy: Airlock és az Evolution.
Ink: Quasimodo, és Loxy & Dylan "End of days" száma.

Mit gondoltok az Mc-kről?
Loxy: Egy teljesen új dimenziót adnak a zenének. Persze ehhez egy jó mc kell (nevet).

Hiányoltátok tegnap?
Loxy: Nem, néha szükség van arra is, hogy úgy hallgasd a zenét, hogy senki nem beszél alatta. A magyar közönségnél nem volt rá szükség, mert nagyszerűen lehetett látni a reakciójukat.

InkTetszett a tegnapi buli?
Együtt:Igen, nagyon bejött.

Nagyon komornak tüntél.
Loxy: Ilyen vagyok, ha játszom. Koncentrálok, és ez látszik is az arcomon. Ettől függetlenül eszméletlen parti volt.

Van különbség a kinti és az itthoni partik között?
Loxy: Úgy tűnik itt jobban élvezik a zenét az emberek, mint kint Londonban. Ott hozzá vannak szokva az emberek, hogy szinte mindennap történik valami. Ide meg nem jut el annyi minden, és ha valaki jön játszani azért nagyon hálásak.
Ink: Kint nagyobb a választék. Az emberek nem tombolnak annyira egy partin, mert nem számít olyan különlegesnek.

Amikor elkészül egy számod, kinek mutatod meg elsőként?
Loxy: A krewnak, Usual Suspects-nek, Dylan-nak és Universal Project-nek (utóbbi mi vagyunk együtt). Közösen hallgatjuk meg, aztán eldöntjük, hogy mi legyen vele.

LoxyElőfordult már, hogy valakinek nem tetszett a számod?
Ink: Természetesen. (nevet)
Loxy: Igen, mivel mindannyian különbözőek vagyunk. Ugyis az a fontos, amit te érzel a zenével kapcsolatban. Nem más dj-knek csinálod, hanem magadnak. Érezned kell, hogy benne van az amit kiszerettél volna belőle hozni. Ez az egy számít, és hogy a csapatnak is tetszen. Ja, és persze az emberekről is szól, ahhoz hogy megvegyék egy kicsit különböznie kell a többitől. Ha ehhez ragaszkodsz akkor az emberek felismerik a stílusodat egy idő után, szóval kifizetődő. Goldie is azzal tört be, hogy ragaszkodott a stílusához. Sosem csinálta azt amit más, mindig a saját stílusát erőltette.

Mi a véleményed a dubplate kultúráról?
Loxy: Sokan azt gondolják, hogy megöli a szcénát. Viszont a dubplate egy kicsivel mindig érdekesebbé tudja tenni a dj szettjét, mivel minden dj más és más dubplate-eket kap. A soron következő dj is mindig izgatott, mert kíváncsi, hogyan szól az amit ő rak az előzőhöz képest. Része a kultúrának, és egyátalán nem rossz része. Persze ha az eladási arányokat nem nézzük, de az is csak azért rossz, mert néha túl sokáig hagynak dubplaten egy számot.

Mi történik a MetalHeadz-zel?
Ink: Sok tervünk van a jövőt tekintve. A Total Science, Marcus Intalex és a Future Cut is hoz ki lemezeket.

Mi volt a legelső szám amivel tegnap kezdtetek?
John B, és MetalHeadz.

Van valami speciális trükk amit alkalmaztok djzés közben?
Loxy: Van egy saját dinamikus stílusunk, ami azon alapszik, hogy mindig gördülékeny legyen a mix, a számok passzoljanak egymáshoz. Na és persze, hogy legyen egy hangulata az egésznek amit végig megpróbálunk tartani.
Ink: Egy djnek figyelnie kell arra, hogy saját magát adja, és hogy egy új stílussal álljon elő.
Loxy: Ezek azok a dolgok amik megkülönböztetnek másoktól, és ha erre koncentrálsz akkor (f)elismernek.

Sok labelnek a tagjai vagytok, van valami speciális feladat amit elkell látnotok ezáltal?
Loxy: A Renegade Hardware tagjaként leginkább azzal foglalkozunk, hogy a kiadásra szánt anyagokat elemezzük. Tiszteletben tartjuk a többiek feladatkörét és munkáját a kiadón belül, meghallgatjuk közösen és eldöntjük, hogy mindenkinek tetszik-e az adott szám. Szóval több ember foglalkozik ezekkel a dolgokkal, nem csak egy. Ez így megy az összes többi labellel is. Az Architect és az én saját kiadómnál is felmerülnek teljesen általános ügyintézői feladatok, mint a levelezés, vagy például a grafikai munkák lenavigálása, amit mi végzünk el.

InkHallgattok drumandbass-en kivül valami mást is?
Loxy: Soul-t, RnB-t, jazz-t, és hip-hopot. Ezeknek is inkább az amerikai vonulatát. Kedvenc? Mobb Deep.

Mit gondoltok a nagy Uk Garage lázról?
Ink: Egy része tetszik, például amit Wookie csinál. Kicsit monotonnak tartom. Olyan mint a Speed Garage volt régen, mindig van valami nagy őrület. Ez is elcsendesedik majd idővel.

Miért fontos, hogy saját kiadótok legyen?
Ink: Nagyon fontosnak tartjuk, mivel lehetőséget ad arra, hogy teret kapjanak az ötleteink.

Jön ki valami új anyag más producerektől is?
Loxy:Kemal, és Total Science. Ezen kivül?... Épp tegnap kaptam egy cd-t, meglátjuk, ha jó anyagok vannak rajta, akkor kihozzuk.

Vokális vonalon is dolgoztok?
Loxy: Igen, a Dylan barátnőjével, Robinnal tervezünk egy számot, és MC Rage-dzsel is van már anyagunk.

LoxyMi újság a kiadótoknál?
Loxy: Próbálunk különböző stilusokat kihozni, hogy az emberek új hangzásokat is hallhassanak. Az elsők között lesz az End of days is. Aztán jön Dylan 12-ese. Aztán egy másik project amiben Keaton, Dylan, Ink, és a Usual Suspects is közreműködik. Mellette egy EP a Hardware-en, és a Cylon is hoz majd ki zenéket a közel jövőben.

Még egy kérdés a neveitekkel kapcsolatban, a Loxy egyértelmű a hajad miatt...Locks (fürtök).
Loxy: Igen, a hajamról jött az elnevezés.
Ink: Hey! Ezt én nem is tudtam! Az enyémet pedig majd a zenéimen keresztül megérted (nevet).

Tintás Barnes és Fürtöske
she, 2001.02.05

Hozzászólások a cikkhez
saken 2002.02.04. 18:56
2002.. A neo jungle fenyesebb mint ujkoraban..:>
GRY 2001.07.03. 22:54
Hát nincs igazatok, hogy ez a loxy ink sztájl nagyon uncsi már, meg, hogy Loxy + xy meg így meg úgy...
ggeri
druszám
még egy pár ilyen humoros Loxy + Ink beszólás és sétkapom a fejed.
:-)))
Kár hogy ezt már nem olvassátok el.
!!!!! EVOLUTION !!!!!
thecybr3 2001.04.05. 18:34
Végre egy embörke, aki dícséri is ezt a vonalat. Sokan azért nem szeretik ezt a vonalat, mert a zenék magukban túl szárazak,
Hja kérem, de őket hallani kellett 5ésfél órán át zenélni...
Asszem olyan sűrű dzsungelt teremtettek oda a Vigadóba, hogy öröm volt hallani. Habár a rengeteg törés 3 óra múlva engem ülésre késztetett, de zsenialitásukra jellemző, hogy még reggel 5(6)-kor is sikerült lerobbantani engem a padról.
NA EZT CSINÁLTA VOLNA UTÁNUK BÁRKI MÁS!!!
Loxymusicstyle rulez és szerintem a jövő egyik meghatározó irányzata lesz a neurofunk és a trance'nbass (tudsz jobb nevet a dignat új zenéire?) mellett.
Pisz :]
race face 2001.02.23. 16:53
loxy, ink uj zenei nalam most favoritok. ipari alapok, szarra tort amen, felul vokal... es olyan produceri trukkok, amiket eddig senki sem csinalt, de majd mostatol tuti.
dylan szinten rakapcsolt.

kitty: en azert orulok a tobbi 28 kerdesnek is. nekem bejonnek ezek a progyuszer/djk.

Luca 2001.02.12. 11:37
ggerinek abszolút igaza van......

tényleg lemaradt az utolsó kérdés....
kitty litter 2001.02.08. 14:02
eleg suru volt az az idoszak. sok parti volt, es emellett meg a munkam. hala eg azert kitudtam kuszkodni. csa.
Keszeg 2001.02.08. 13:28
Hehe, ggeri ez jol eltalaltad...
Es miert csak honapok multan olvashatjuk ezt az interjut? (ez nem szamonkeres, csak kerdes!)
chris.su 2001.02.08. 03:08
en speciel szeretem azt a vonalat amit loxy + ink kepvisel, csak neha tenyleg nagyon unalmasak tudnak lenni ezek a zenek.
dylan is rakattant mostanaban erre a stilusra.
de akkor is digital a mester, akarki akarmit mond (bar o is irt mar fosch-t)
Brazil 2001.02.07. 23:32
Szerintem ez azért így egy baromság!
Nekem se a kedvenc producereim, de a Murder Inc., Nightcrawlers pl elég yok!
j a ) e 2001.02.07. 01:12
ggeri
ebben van nemi (i)gazsag... :)
race face 2001.02.06. 21:55
van akibol a regisztracios rendszer hozta ki az ihletet...
Nekro 2001.02.06. 13:14
Ez jooooooo :)))))
(marmint amit ggeri irt.)
ggeri 2001.02.06. 09:44
hallottad már a műveiket?
abdullah 2001.02.06. 01:45
ez gonoszka volt...
ggeri 2001.02.06. 00:45
Az utolsó kérdés lemaradt:

-Mikorra tervezitek, hogy fantáziát visztek a számaitokba?

Loxy: (elgondolkodik) Az ötleteket általában az hozza, akivel közösen készítem a tracket, valaki más esetleg még javítgat rajta, szóval én csak mindíg ott vagyok velük. Ez látszik is a lemezborítókon: XY + Loxy (büszkén felemeli a fejét)
Ink: (elkomolyodik) Egyelőre nem foglalkozom a gondolattal, nekünk Loxyval pont ez adja az egyedi hangzást, másfelől meg a Renegade Hardware alatt kijött dolgoknál úgyis az RH cimke adja el a lemezt , lásd a Quasimodo EP, ami minden várakozást felülmúlt. Saját kiadónknál inkább majd másokat szerződtetünk (elégedetten hátradől).