Audio – Aki felnőtt az ikonjai mellé

0

Bizonyára kevesen tudják, hogy a Virus-csapat kiválósága,  Audio anno néhány év zenélés után majdnem abbahagyta az egész produceri tevékenyéget, otthagyva a stúdiót, eladva felszerelését. Szerencsére még időben visszatért, megfontolt döntéséből pedig kiváló karrier kerekedett. Nemrégen jelent meg a legendás, Cause 4 Concern-féle Peep Show remixe, és a Bag of Bones EP a holland Black Sun Empire-féle Blackout Music-nál. Mindezek apropóján érdemes röviden összefoglalni a producer munkásságát.

audio derek djons

Audio bizonyára élete nagy élményének és eredményének tartja a Viruson való megjelenési lehetőségeket – többek között két szerzői albumát is eme kiadó jegyezte –, hiszen 1998-ban éppen a címke tulajdonosai, Ed Rush & Optical által készített (mérföldkőnek tekinthető) Wormhole album repítette végleg a drum & bass világába. Több interjúban is említette, hogy az elektronikus zene Colin Dale nevével került közel a szívéhez, később többek között DJ Hype és Micky Finn darabjai irányították a tört ritmusok felé, Ed Rush munkássága iránt pedig egy emlékezetes The End-beli Full Cycle Night után kezdett erősen érdeklődni. Nem sokkal később, már nagy lemezgyűjtőként sorra tűnt fel DJ-ként illegális londoni rave-eken. Logikus lépés volt a saját zenék írása, úgyhogy kisvártatva már két társával stúdiózott Resonant Evil néven (olyan kiadók elismerését is begyűjtve, mint a Moving Shadow vagy a Renegade Hardware).

A kétezres évek közepétől szólóban is érvényesülő Audio munkásságának első, igazán kiemelkedő eredménye a 2006-ban, a Dylan-vezette Freak-en megjelent Warehouse / Destroyed single. Ugyanezen címke robbantotta egy évvel később a nagy sikerű Designed for War EP-t, a debütáló szerzői album pedig 2008-ban érkezett To The Edge of Reason címmel, Dylan és Technical Itch gondozásában. Többek között Position Chrome és Subtitles címkés megjelenések kövezték ki az utat a második – 2010-es – szerzői albumhoz, a Genesis Device-hoz, mely már a Viruson látott napvilágot. A korábban megismert, „Therapy-családhoz” tartozó, vadabb hangzású Audio kb. ekkorra alakította ki mostanában is jellemző – leginkább a neurofunkhoz közel álló – hangzását (mely azért még mindig magán viseli azokat a stílusjegyeket, amelyek miatt olyan sokan megszerették). Az LP Viruson való megjelenése azért is volt nagy eredmény, mert 2010-et megelőzően csak a tulajpáros és Matrix rukkolt elő szerzői albummal a kiadónál. Nem lehetett azonban kérdés, hogy a 2012-es Soulmagnet LP ismét a biohazard logóval kerül polcokra.

A G2 kiadó címkéivel ismertséget szerzett, majd a Freak-nél és a Position Chrome-nál is maradandót alkotó, végül a legendás Virusnál révbe érő Audio őszi időszaka erősre sikeredik. Szeptemberben Virus logóval került a boltok polcaira a legendás Cause 4 Concern Peep Show-jának remixe, a lemez másik oldalán a Headroom VIP verziójával. Ráadásul emberünk négyzenés EP-vel, a Bag of Bones-szal erősíti a nemrég indult, Black Sun Empire vezette Blackout Music kiadót. Aki a lassabb tempót szereti, az kövesse Audio dubstep formációját, a Pixel Fistet, melyet Mackie-vel, Lorne-nal és Stapleton MC-vel futtat.

(Az eredeti cikk a Magyar DJ Magazin szeptemberi számában jelent meg.)

 

Share.

About Author

Leave A Reply